Sunday, November 24, 2013

seribu kali... entah

entah. entah dan entah. sampai bila pun aku masih jawab entah.

terus aku ingin lari dari kecewa, dan sememangnya ingin bahagia. mungkin aku telah temui sinar bahagia namun pantasnya cahaya tak membenarkan aku menggapai ekornya. terus aku hanya biarkan ia berlalu dengan Tuhan merencana seluruh jalan cerita yang aku lalui. tanpa sedikit pun ingin aku menoleh pada luka lama yang sering menoreh hati.

aku tahu, sekali lagi aku akan terus kecewa. bukan aku tidak mahu percaya, tetapi hati ini sudah penat mengharap. peluang mungkin ada tetapi kemungkinannya tipis. sungguh, aku ingin kau buat aku jatuh cinta, dan aku ingin jadi cinta kamu.

dan sejauh mana kita mampu berjalan berdua?

entah. entah.


dan aku tahu ini tidak sepertimana yang ingin aku luah.

No comments:

Post a Comment